Begravning

I söndas åkte jag,pappa och syster ner till Uppsala för att gå på mormors begravning.

På måndagen åkte vi först för att kolla på en ny bil, en lite Ford Ka, Aquarius färg (Aquablå) en 05a fast den är uttagen 06. Gått 2800 mil, ny servad och vinterdäck och splitter nya sommardäck till för 59.000 kr. Slog till och köpte den men dom skulle sätta på vinterdäcken medans vi var på begravningen.

Begravningen var så vacker. Blommorna var helt underbara måste ha varit min 30 st rödarosor som va ihop bundna. Jätte fint var det iaf. Prästens tal var så fint, sjöng lite psalmer. När vi sjöng "Öppna pärleporten" tror den var den då brast jag ut i gråt.Den var så fin. Stor tjöt under hela begravning de var jobbigt. Lillasyster satt bredvid mig men jag hade ingen på andra sidan. Satt o trösta lillasyster hela tiden.

Att gå upp och säga farväl och lägga en blomma var det värsta jag varit med om. Tackade mormor för allt och det sista jag sa var " Jag älskar dig mormor, sovgott!". Ja och lillasyster stod och grät så jag trodde tårarna snart skulle sluta komma. Men de bara fortsattae som en flod.

Efter begravningen åkte vi och åt smörgåstårta samt gräddtårta.

Efter detta var det dags och åka o hämta släpkärran och packa in i den. Fick tvättmaskin och soffa som stått hos mormor samt så tog jag lite små saker sådant man kommer ihåg sen man var liten.

Åkte sen och hämta bilen min, fixade alla papper och sådär. Sen var det klart coh det bar iväg hem till Svenstavik.

Var tvungen och testa nya bilen. Den gick klockrent, pigg och fräsch bil. körde lätt om lastbilar osv på motorvägen. Maxade den till 130km/h på motorvägen. Låg före pappa och syster hela tiden, orka ligga i 50-70km/h. Stannade och fikade lite i min ensamhet köpte en cd skiva, tur var väl det. Massa julsånger.

Syster åkte med mig från Bollnäs, gud va roligt vi hade. Men skämde nog ut ss på macken där vi satt och sjöng till roliga julsånger.
Sen efter Bollnäs skulle vi lyssna på radio, vi vart less på  julsånger då har dom fan inte någon annan radio kanal än P1-4. Så då var vi tvungen o stanna på en mack och köte 2 cd skivor. En med snuskiga låter och en annan med roliga låtar. När vi kom till Rätan då fungerade rix fm igen.

Sen var de hem till pappa och sova.

Är iaf jätte nöjd med mitt val av bil, de är väl inge långfärdsbil men den duger till mitt ändamål. Drog 0,58 på vägen upp. Det är lite opeln frog 0,65-0,75 på landsväg.Nu är den på verktaden men inte för att den är trasigt utan för att det inte finns någon motorvärmare i den och det är ju ett måste annars går det inte.

Imorgon blir det jobbet, tyvärr. Vill inte, men får trösta mig med att dte är bara 3 dagar sen är jag eldig till den 2 Jan, men sen är inte den 21a någon riktig jobb dag utan då är det julfest.

Men nu ska jag kika på tv....



Sovgott mormor!
Vi ses i himlen någon dag

image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Affiliator.com
RSS 2.0
Gratisgodis.se

Student.se
GratisBio.se




Busring.se