Långtur

Idag var jag o Agneta ute på en riktigt långtur med  Herodes o Sluggo. Så härligt, pigga hästar som mer än gärna ville galoppera.
Lite komiskt var när vi skulle ta oss över ett dike. Sluggo hoppar över, dessutom jätte stort sen tvär vänder han o jag höll på o flyga av. Som tur var så missade jag en av tallarna (annars hade jag kört huvudet rakt in i den) o sen på andra sidan höll jag på o slå i en tall igen.
När vi skulle över igen så fick Agneta ta över. Hoppade av så fick hon leda han över. Kände inte för att flyga in i en tall igen. =) 

Men allt gikc bra var äl ute i 2½ tim sen vart de fika inne hos Agneta o Lars. Dom berättade lit eroliga saker dom varit med om =) När de gäller matlagning då.

Fredas red jag på ridplan. Åhhh va han gick bra Älskar verkligen den hästen, trots att han är stark o busig  gärna vill galoppera. Vi tränade öppna,sluta o skänkelvikningar m. lite hjälp av Agneta, i slutet gick han verkligen toppen. Gick i fin from o vi lyckades göra många fina öppna, sluta o skänkelvikningar. Men de var juh så  halt på ridplan.

Igår var jag hos Eva ( min granne) käkade massor va godis o umgicks med henne o hennes barn. Så roligt o ha någon o prata med o umgås med här. blir juh lite ensamt. Hennes 2 åring avgudar mig, hon kutade när hon hörde att de var jag o slängde sig i min famn.

Satt o spelade kort med barnen sen tittade jag, eva o Linus lite på tv. Vid 12 var jag döds trött o gick hem =) Hatar o gå när de är mörkt, o framförallt när jag mötte några som var utklädda o fulla.

Så de har varit en helt OK helg, saknar dock pojkvännen! Tyckte han kunde kommit hit i helgen. men icke sa nicke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Affiliator.com
RSS 2.0
Gratisgodis.se

Student.se
GratisBio.se




Busring.se