Nelson Mandela

Har nu suttit och kollat på en film om Nelson Mandela. Jag beundrar honom något fruktansvärt, han är en riktig kämpe. Kna ni tänka er och sitta 27 år i fängelset för att han vill/ville att det svarta människorna skulle få sin frihet i Sydafrika. Ha samma rättigheter som vita har/hade.

Han är verkligen en hjälte med ett underbart tålamod. Jag hade aldrig klarat det.

Pappa var 8 år när Nelson fängslades och jag var 3 år när han släpptes ut från fängelset, det är helt sjukt att tänka så.

Nä, han är en beundransvärd människa, och han är min stora förebild. Kan han så kan jag.

Han är en gammal man, men fortfarande kämpar han för sitt.

Nä, det går inte och beskriva med ord!

Nä, nu är det dags och sova.


Min hjälte!!!



image17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Affiliator.com
RSS 2.0
Gratisgodis.se

Student.se
GratisBio.se




Busring.se