Jag har blivit moster

Japp i natt kl 02,24 vart jag moster till en liten pojk =) Det lilla jag såg på bilden, så var han jätte söt.

Annars har det hänt en hel del i helgen men ändå inte =)

I fredags var det kraftis som gällde, hmmm nykter var jag då inte. Jag och min älskade Jessica var ute och festade. Vart liiiiite för mycket whiskey och öl. Men jäklar va roligt det var. Haha, somnade på en bänk, var sååå jäkla trött. Mårten väckte mig och sa att han kör hem min bil och jag skulle åka med. Fy fan va dåligt jag mådde då, var tydligen helt vit i ansiktet. Efter att ha spytt lite så mådde jag bättre, haha.
Drog hem och av någon konstig anledning så skulle Jessica hämta sin necessär och sova hos mig, Mårten och Magnus. Sagt och gjort, vi pissade. Sen drog vi, utan Jessica dock,haha. Magnus skulle vänta på henne men han drog, kom upp till stugan och jag undrade vart han gjort av min kompis. Åkte tillbaka och där fann han henne. Haha, hon snodde Mårtens säng och jag tog  andra sängen, Mårten fick dubbel sängen och stackars Magnus sov på soffan.
Nä, det var en rolig kväll!

På lördagen drog jag till stallet och red en sväng med Anna-Karin och Agneta, det var riktigt trevligt Sluggo var mysig och riktigt duktig.
På lördagen skulle det bli kraftis igen, NYKTERT dock. Satt där och hade tråkigt. Sen frågade min kompis mig om jag inte ville med ut och svinga mina lurviga ben i tältet nere i Hallen. Sagt och gjort, tog bilen ner gjorde mig i ordning och drog ut till tältet. Där var det en jäkla massa människor, dock var alla 40+.
Lite senare mot kvällen så ser jag Ronny, jäklar vad länge sen det var jag träfade han, måste vara över 1 år sedan. Stod och pratade med han tills dom stängde. Riktigt trevlig var det, pratade massa minnen och roliga saker vi gjort under alla åren jag "känt" honom, vilket borde bli sen jag var 14 år gammal allts 7 år =O Fast första åren umgicks vi inte mer än att jag satt i liften och snackade gojja med honom. Jag var jätte kär i honom i 2½år där, vilket han vet om, haha.

Det roligaste var att HAN oxå var där, mobbade han lite då dom inte fick komma in, då dom var under 18 år och dom inte hade målsmans sällskap. Det var roligt =)
Eva drog hem lite tidigare än vad jag gjorde. Haha, fick en ros av Ronny, lr. ja sån där fråne n rosenbuske, men det var gulligt. Det är tanken som räknas.


Idag var jag coh Elin ute och red en lång tur. Fast det började inte bra. Kom ner till stallet, hittade inte nyckeln till sadelkammaren då Agneta glömt hänga ut den. Hon var på dop av sin egen dotter. Men vi drog ner till församlingshemmet för att se om dom var klar i kyrkan, vilket dom inte var. Drog till stallet igen coh tänkte mocka. Men då hittade vi inte skottkärran, haha. Så vi fyllde på vatten och gjorde ordning fodret, åkte sen ner igen till församlingshemmet ihopp om att dom var klara då. Vilket dom var. När Agneta ser mig utbrister hon "nämen, där är Emelie, hej hej. " Sens äger "Jamen, just fan Nyckeln ligger på bron" Så hör man hennes man säga "Nä, men den tog jag in då jag trodde du glömt den". haha, så kan det gå. Men fick aif nyckeln och skulle ut och rida. Ja men tror ni inte hästarna skulle jävlas med oss. herodes fick vi in, men Sluggo var det värre med. Efter en ½ timma så lyckades jag fånga honom och efter ytterligare en  ½ tim var vi påväg. Red i 2½ tim och 2 mil, det var riktigt trevligt i varierande tempo. Fast när vi galopperade var det verkligen fart i oss. Haha mötte en bil oxå i full galopp, tur att inga stenar skvatt upp på den coh att hästarna snällt galopperade förbi.

Vart inte många foton från denna helg, 5 st kanske. LÄgger upp dom sen.

Ska nog sova i stugan i natt ihopp om att jag inte försover mig imorgon bitti. =)

Jaja,
L8ers!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Affiliator.com
RSS 2.0
Gratisgodis.se

Student.se
GratisBio.se




Busring.se