Schweiz/Davos!

Igår fick jag ett efterlängtat samtal från en restaurang i Schweiz/Davos. Jag har fått jobb där och kommer jobba som kock där i 4 mån. Längtar redan efter att få åka ner. Jag kommer antagligen åka ner 1 v innan jag börjar, vilket blir den 13 dec. Så för första gången kommer jag fira jul någon annanstans än hemma, vilket kommer kännas riktigt konstigt. Sen kommer jag stanna där till tidigast 1 april, allt hänger på snö tillgången och om backen är öppen till restaurangen. Men mest troligt blir det till den 19 april och finns det snö kvar så komer jag ev. stanna ytterligare 1 v efteråt och åka skidor.

Kommer ha gratis liftkort, vilket är riktigt soft. Kommer att bo på restaurangen då det är billigast, dock blir det problem med att ta sig ner på kvällarna lr. rättare sagt det går inte. Men dom kommer ev. ha ett rum nere i byn som vi som bor på restaurangen akn avända om vi vill ut och festa lr. nått.

Lönen är helt okej. Efter att ha betalt boendet +3 måltider/dag så kommer jag ha 10.500 kr över. Vilket är soft, sen ahr jag lite räkningar som måste betalas i Sverige så efter att ha betalt det kommer jag ha runt 8000 kr över, så då kan jag åtmminstonde spara 6-7000 kr om jag snålar ordentligt =)

* Nytt pass
* Internationellt körkort
* Lägenheten ska sägas upp lr. hyras ut i 2:a hand
* Nya skidor ska införskaffas, ev. nya pjäxor oxå
* Ett dubbel skidfodral ska inhandlas
* Ska säga upp mig
* Ställa av bilen
* Sälja bilen
* Sälja råttorna
* Fixa flygbiljetter och tågbiljett
* Bankkonto måste fixas hur jag gör det vet jag inte =)
 

Nä, det är mycket som ska ordnas innan jag ska åka. Men snart har dom där 4 mån gått så jag akn få 2 v välförtjänt semester innan jag drar ner. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Affiliator.com
RSS 2.0
Gratisgodis.se

Student.se
GratisBio.se




Busring.se