Ledigt= Skönt

Idag var jag ledig, åkte till stallet och skulle rida. Sluggo vägrade att komma in så jag prövade med att ta in både Acke och Herodes, fortfarande helt hopplöst. Höll på i en hel timme sen gav jag upp, min tålamod klarade inte mer. Man kunde verkligen se hur han flinade åt mig *grrrr* Så det vart ingen ridning, jag som hade sett fram emot det *suck*. Men tar nya tag på lördag, förhoppningsvis är ägaren hemma då går det bättre lr. iaf när man är 2.
Tänkte att jag kunde rida gammel hästen (herodes), men ja då hade han trampat upp ett stort sår på ena benet, så det vart ingen ridning där heller =(

Men men, imorgon ska jag jobba igen, på både gott och ont. Hoppas det är lika lugnt somd et var igår, det var skönt.

Väntar på mina pengar från Broken, hoppas på ett sätt att jag får dom i juli, då jag kommer ha USEL lön då, eftersom jag varit sjuk i 5 dagar =( Men får jag dom nu i månaden så ska jag spara dom. Tror jag ska få runt 2000 kr, beroende på hur mycket som dras i skatt mm.
Har faktiskt varit duktig och lagt undan 1500 kr på ett konto jag inte kommer åt om jag inte går till banken = hinner aldrig med det.Tycker att jag ahde lite väl mycket pengar kvar efter att betalt räkningarna, måste missat någon. Men sen behöver jag bara betala 250 kr denna månad för busskortet, då jag får låna en grannes kort, eftersom jag bara jobbar en vecka efter det att mitt busskort gått ut och hon är ledig då. 
Har även sänkt priset på bilen, i hopp om att någon nappar. Är det ingen som hör av sig på någon vecka får jag väl sänka igen. Vill verkligen ha den såld då jag skulle behöva lägga undan pengarna till vintern. men jag går INTE under 10.000 kr för den, den är så jäkla fin och funkar perfekt så inte då.
Sen ska jag få skatte pengarna, tror det blir runt 7000 kr, måste ringa och fråga om mina avdrag gick igenom.

Sen får man se hur det blir med den bilen jag har nu, drar jag till Schweiz i vinter och kanske blir borta hela sommaren, då känns det väldigt onödigt att ha en bil som kostar pengar och till ingen nytta. Men det blir en senare fråga.

Men snarast ska jag få upp en hemsida så jag kan ta och lägga upp mina foton där. Ska även försöka mig på poträtt fotografering på min grannes ungar. Kan bli väldigt intressant.

Jaja, nu ska jag kolla lite på tv, innan jag går och lägger mig.

L8ers!

Lilla fina Mamma Tindra och


sonen Tippen. Är dom inte lik varandra? =) Dom har lika vackra huvud båda två, är även lika envisa och busiga, Haha =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Affiliator.com
RSS 2.0
Gratisgodis.se

Student.se
GratisBio.se




Busring.se